Çirkin algıları bertaraf ediyorum
Erdem Övüç

Erdem Övüç

erdemovuc@gmail.com

22 Nisan 2021 Perşembe - 03:18

Yazarın Tüm Yazıları

Spor 41

 

Çirkin algıları bertaraf ediyorum

İzmit Belediye Başkanı Av. Fatma Kaplan Hürriyet, Uşakspor maçı öncesi Kocaelispor’u kamp yaptığı tesislerde ziyaret etti.

Spor41’de haberini görmüşünüzdür.

Belediyenin basın yayın birimi dışında haberi takip eden tek kişi bendim ve baştan sonra konuşulan her şeyi kulaklarımla dinledim.

Aslında çok detaya girmeyecektim ancak bazı şartlar beni bu uzun yazıyı yazmama neden oldu.

Çünkü ortada büyük bir algı karmaşası mevcut.

Ziyaretteki genel fikirlerimi paylaşmak ve yanlış algıları bertaraf etmek istiyorum.

 

ÇUVALLADILAR

Gündüz saat 11’i biraz geçerken Fatma Hanım tesislere giriş yaptı.

Kendisini yöneticilerden Veli Başkurt ve Tuncay Arıcan karşıladı.

Engin başkan makamındaydı ve Hürriyet’i aşağıya inemedi.

Burada Engin Koyun zerre suçu yok.

Şöyle ki…

Kocaelispor’da şu an kurumsallık konusunda sürekli sınıfta kalan, özellikle basın ile irtibat konusunda yerlerde sürünen bir model var.

Soruyorum. Bu ziyareti neden sadece ben biliyorum?

Neden başka gazetelerden arkadaşlar yok?

Madem böyle bir ziyaret var, sen bilgini geç, gelen gelir, gelmeyen gelmez.

Mustafa Reşit Akçay’ın gelişi ve ilk basın toplantısında da çuvallamışlardı.

Yine çuvalladılar!

Ben sınıfta bırakmaktan bıktım, insanlar bütünlemeye kalmaktan bıkmadı.

Pes vallahi!

 

O KADAR DEDİM

Şu da var.

Kocaelispor’da görevli birisine dedim ki “Fatma Hanım gelmek üzere, istersen bilgi ver, Engin Koyun gelebiliyorsa gelsin, kadına ayıp olur”

Ses çıkmadı ya da o an karambole geldi.

Neyse…

Fatma Hanım’ı başkanlık makamına kadar Veli abi ve Tuncay ile getirdi.

Makam odasına ilk ben girdim ve Engin başkana “Başkanım, Fatma hanım geldi” dedim.

Adam panikle yeniden kalktı ve sinirli bir şekilde “Neden haber vermiyorlar. Çok ayıp oldu. Aşağıya inerdik” dedi ve hızlı bir şekilde kapıya geldi.

Fatma hanım ve Engin başkan müdürlük kapısında karşılaştı.

O an Veli abi ve Tuncay kardeşimden başka yönetici yoktu.

Sonradan sırası ile Bekir abi, Recep abi ve Faruk abi tesise geldi.

 

KOCELİSPOR ŞARKISI İÇİN İZİN İSTENDİ

İlk önce hediyeler takdim edildi, fotoğraflar verildi, ardından koltuklara oturuldu.

Baştan ifade edeyim. Sohbet, muhabbet müthişti.

Başkan Engin Koyun, diğer konuklarına davrandığı gibi Fatma Hanım’a da hayli samimi davrandı, kendisine görevinde kolaylıklar diledi.

Takımın son durumu ve hedefleri hakkında Fatma başkana bilgi veren Engin Koyun’a yöneticiler de eşlik etti.

Fatma Hanım da akıcı Türkçesi ile Kocaelispor ile ilgili düşüncelerini ve temennilerini iletti.

İnanın her şey çok iyi gidiyordu.

İçimden dedim ki “Engin başkana helal olsun. Adam Ak Partili ama karşısında CHP’li bir başkan olsa da konuğuna ne kadar güzel davranıyor”

Fatma başkan, çok ünlü bir grubun çok bilinen bir şarkısını Kocaelispor’a uyarladığını, isim hakkının kullanılabilmesi için resmi onayı almak istediklerini ifade etti.

O sırada Cem abi (Şakoğlu) Başkan Hürriyet’e bir dosya uzattı.

Dosyanın içinde “Kocaelispor” adının kullanılması adına kulüpten -Resmi izin başvuru dilekçesi- vardı.

Fatma Hanım, içinde dilekçe olan dosyayı Engin Koyun’a takdim etti ve Engin Başkan da yöneticilerle görüşüp kendilerine geri dönüş yapacaklarını söyledi.

 

SİYASİ HİÇ BİR DÜŞÜNCE SARF EDİLMEDİ

Kocaelispor ile ilgili gündem sona erdikten sonra konu sırası pandemiye geldi.

Taraflar, günümüzün belası Covid-19 ile ilgili görüşlerini beyan etti.

İnsanların psikolojilerinin pandemide olumsuz etkilendiği belirtildi.

Engin başkan kızının psikolog olduğunu, kızını pandemi nedeni ile İngiltere’ye gönderemediğini, İzmit’te özel bir klinikte görev aldığını söyledi ve kızının işlerinin de arttığını, pandeminin bunda önemli bir etken olduğunu söyledi.

Fatma hanım da başarılı bir evlat yetiştirdiği için Engin başkanı kutladı.

Covid nedeni ile vefatlardan bahsedildi ve konu herkesin içini daraltınca psikolojik olarak camlar açıldı, içerinin havalanması sağlandı.

Tuncay kardeşim köşede sakin bir şekilde (Zaten sürekli sakin) konuşmaları takip etti.

Bekir abi ile biraz nostalji yapıldı, Veli ve Faruk abi ile de kentsel dönüşüm, otopark, şehrin trafiği gibi konularda fikir alışverişinde bulunuldu.

Fatma hanımın üzerinde durduğu konu denizin ulaşımdaki faydalarıydı.

Özellikle arabalı feribotun yoğun trafiği rahatlatabileceğini ifade etti.

Artık bina yapmanın ve betonlaşmanın sona ermesi gerektiğini, şehrin ferahlaması için büyük çaplı projelerin lazım olduğu üzerinde durdu.

O sırada iki müteahhit Veli abi ve Faruk abi ile göz göze gelen Fatma hanım “Belki bu dediklerim sizin işinize gelmeyecek ama durum böyle” deyince oradaki herkes bildiğiniz kahkaha attı.

 

MANŞETE ÇEKİLEN İMAMOĞLU KONUSU

Gelelim konunun damar kısmına…

Gün içinde dikkatinizi çekmiştir.

Başkan Hürriyet’in ziyareti ile ilgili derlenen haberlerde İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu ismi öne çıktı ve haberde Başkan Engin Koyun’un Fatma Hanım aracılığı ile İmamoğlu’nun Kocaelispor’a yardım yapacağı üzerinde duruldu.

Aslında haberde daha yazılı çok şey vardı ama bu kısmı manşete çekildi.

Kimi haberlerde “Ekrem İmamoğlu Kocaelispor’a yardım edecek” diyordu.

Haliyle bu başlığı okuyanlar “Neler oluyor, hayırdır” diye sordu.

Yani bu konu anlamsız algılara yol açtı.

 

TAZİYE İÇİN BİR ARAYA GELİNDİ

Şimdi size o an Ekrem İmamoğlu’nun adının sohbette neden geçtiğini anlatacağım ve gün boyu yaşanan algı kirliliği ortadan kaldıracağım.

Dedim ya konu konuyu açtı diye…

Yaklaşık 2 hafta kadar önce Ekrem İmamoğlu’nun Trabzon’da yaşayan kayınvalidesi vefat etti.

ALLAH’tan (cc) Hava Kaya hanımefendiye rahmet diliyorum.

Kocaelispor’un Hekimoğlu maçı eş zamanlı oynandı.

Yöneticiler de merkezdeki Grand Zorlu Otel’de konakladılar.

O sırada Ekrem İmamoğlu da aynı oteldeydi.

Engin başkan ve yöneticilere Ekrem başkanın kayınvalidesinin rahmetli olduğunu ve aynı otelde oldukları bilgisi verildi.

Haliyle Engin başkan ve yöneticiler de taziyede bulunmak için Ekrem İmamoğlu ile bir araya geldi.

Engin başkan kendisi ile yönetici arkadaşlarını tanıttı ve İmamoğlu’na başsağlığında bulundu.

Yani Engin Koyun ile Ekrem İmamoğlu’nun bir araya gelmesindeki gerekçe tam anlamı ile bu.

 

NEDEN Mİ FATMA HANIM DENİLDİ

Tabi kısa süreli sohbette konu önce Kocaeli şehrinden ardından Kocaelispor’dan açıldı. Kocaelispor hakkında İmamoğlu’na bilgi verildi.

Ekrem başkanın, İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet’in adını zikrettiği konu ise şu.

Eski bir spor yorumcusu da olan ve ulusal kanallarda özellikle Trabzonspor’u yorumlayan Ekrem İmamoğlu, Kocaelispor’un Türk futbolunun önemli bir değeri olduğunu belirtti ve “Eğer bizim de yapabileceğimiz bir şey varsa söyleyebilirsiniz. Ben yoğun olabilirim, o an belki direkt bana ulaşamazsanız da Fatma hanım aracılığı ile paylaşımlarda bulunabilirsiniz” dedi.

Engin başkan da İmamoğlu’na teşekkür etti ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın kendilerine çok önemli destekler verdiğini, kulüp olarak mali bir sorunları olmadığını ifade ederek nazik düşüncesinden ötürü Ekrem başkana teşekkür etti.

Toparlamak gerekirse Engin Koyun ve Ekrem İmamoğlu arasında son derece seviyeli, kaliteli bir sohbet gerçekleşti.

Konuşmalarda hiçbir siyasi amaç güdülmedi, kimse bunun ihtirası ve kaprisine kapılmadı.

Engin başkan da Fatma hanımın ziyaretinde bu anekdotu Hürriyet ile paylaştı.

Biz gazeteciler konu içinden mevzuyu cımbızla çekmeye bayılırız.

Halk tabanı bizden daha hassas ve algı sever!

Bu konuyu kimse farklı yerlere çekip de hem Ekrem, hem Engin başkanları, hem de Fatma hanımı zor durumda bırakmasın.

İyi niyetli, hiçbir şekilde art niyeti olmayan bir sohbet üzerinden kimse siyasi bir algı oluşturmasın.

Zaten bu pis algılar yüzünden yıllarca hiçbir kulvarda söz sahibi olamıyoruz.

Biz birbirimizle tepinirken el alem uzağa helikopter gönderiyor.

Hal bu ki o kadar zekası yüksek bir milletiz ki.

Sadece bu zekayı kullanmayı beceremiyoruz.

Boşuna dememiş sarı mikrofona konuşan abim -Beyin Bedava- diye!

 

ÇOK RAHAT ÇALIŞABİLİYORUZ

Engin Koyun babamın oğlu değil, akrabam değil, Kocaelispor başkanlığından önce de her hangi bir hukukum olmadı.

Adamı o kadar tanımıyorum ki geçen sezon yönetime girdiğinde kendisine “Pardon Engin Koyun siz misiniz?” diyen kişiyim. O da “Benim kardeşim” dedi ve fotoğrafını ilk kez genel kurulda çektim. İşte koltukta oturan mavimsi ceketli Engin Koyun’un o fotoğrafı bana ait.

Biz basın mensupları Engin başkan ile çok rahat bir şekilde çalışıyor ve kendisi ile iletişim kurabiliyoruz.

Hüseyin Üzülmez döneminin karanlık günleri hala hafızalarda tazeyken, Engin Koyun’un sohbeti bizi, en azından beni ziyadesi ile memnun ediyor.

Engin Koyun sohbetlerinde kimseyi ayırmıyor, kimseye bir ötekileştirmede bulunmuyor ve siyasi bir içgüdü ya da kimlikle başkanlık yapmıyor

Çorum’da aynı otelde kaldık. Akşam en az 3 saat konuştuk.

Sadece o değil, sevgili Murat Barış, Muammer Çelik başkan, Önder Karakaş, Bekir Halefler, İsmail Parlak, Ömür Öztürk de çok samimi bir sohbet ettik.

Neticesinde herkes bu şehrin insanı bir şekilde çarşıda, pazarda, farklı ortamlarda denk geleceğiz.

Neticesinde kimsenin kimseden bir ayrıcalığı ve üstünlüğü yok.

İşte bu duygu ve insanlara eşit ve uzlaşmacı yaklaşımı Engin Koyun’da fazlası ile mevcut.

Bu arada Murat Barış demişken…

Anlam veremediğim bir konu da Murat abinin yeni yönetimde yer almaması.

Bunun gerekçesini de Engin başkandan mutlaka dinlemeliyim.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazarın Tüm Yazıları

KÖŞE YAZARLARI

ANKET

KOCAELİ NAMAZ VAKİTLERİ

İMSAK
GÜNEŞ
ÖĞLE
İKİNDİ
AKŞAM
YATSI
03:53
05:53
13:17
17:11
20:20
22:03